|
Bel me, ik heb een vraag
Bel me, ik heb een vraag: Wij verzamelen al vragen sinds onze eerste Infokas kassasoftware versie in 1995. Vrijwel elke denkbare vraag zit al in onze verzameling, daarnaast hebben wij een loods vol met duplicaten, zelfs dozen vol met één en dezelfde vraag. Regelmatig ontvangen we e-mails met een tekst vergelijkbaar met 'Bel me, ik heb een vraag'. Ervaring leert dat zodra wij bellen, blijkt dat de vraag al lang in onze verzameling zit en dat we ons de tijd hadden kunnen besparen. Als u de moeite wilt nemen om uw vraag vooraf te specificeren en eventueel te voorzien van een toelichting, dan kunnen wij sneller zien of de vraag al in onze verzameling zit. Als het u niet gaat om het aanbieden van een vraag maar juist om het verkrijgen van een antwoord dan is het natuurlijk ook in uw belang om uw vraag duidelijk en eventueel met toelichting te stellen. Als dank voor uw moeite sturen wij dan het antwoord dat bij uw vraag hoort. Als het kan per mail, als het nodig is telefonisch. Gebruik bij voorkeur de helpdesk knop in het InfokasV3 verkoopscherm. Door deze functie te gebruiken wordt direct systeem informatie meegezonden met behulp waarvan wij sneller en beter antwoord kunnen geven op uw vraag.
Bel me, ik ben een potentiële klant: Er zijn bedrijven die hierin genoeg aanleiding zien om lang en uitgebreid met u te gaan bellen. Waarbij morgen een in het pak gestoken vertegenwoordiger voor uw deur staat die alle tijd voor u heeft. Waarbij u ook, zodra u eenmaal klant bent, elk jaar weer een gepeperde factuur voor 'onderhoud' krijgt, onder andere om de salarissen van de telefonische verkoper en vertegenwoordiger te betalen. Bij ons is een potentiële klant niet belangrijker dan een al bestaande klant. Afhankelijk van uw vraag geven wij het antwoord per mail of per telefoon. Als u niet kunt of wilt mailen dan heeft u ook de optie om een terugbelverzoek te doen, geef wel een goede reden waarom u het antwoord niet per mail wilt hebben..
Installatie op een notebook of laptop: Is het mogelijk om op een laptop te installeren? Ja, maar...
Wij hebben klanten die met een notebook op de markt staan en gewoon geen keus hebben. Normaal zet je een computer in de balie en alleen het scherm, muis en toetsenbord op de balie.
Verkopen - factuurnummers wissen: Is het mogelijk om verkopen te wissen? Nee, dat kan niet. De belastingdienst eist dat verkopen doorlopend genummerd zijn. Zie pagina 5 van de brochure uw bedrijf en het afrekensysteem.
U kunt elk jaar beginnen met een lege verkoop database en zo weer met verkoop nummer 1 beginnen. U kunt dan niet via de omzet overzichten zien wat u in bijvoorbeeld september van het vorige jaar heeft verkocht. Ook is de verkoop historie per klant en het zoeken op serienummers dan altijd gelimiteerd tot 1 januari van het huidige jaar.
Verkoop in de toekomst De klok instelling van Windows wordt wel eens gebruikt om te controleren op welke dag een datum valt, bijvoorbeeld kijken op welke dag iemand jarig is.
Als er meer dan 7 dagen sinds de laatste verkoop zijn verstreken geeft het programma de melding: [Meer dan 7 dagen sinds de laatste verkoop! Controleer de datum, kies [OK] als de datum klopt. Het is nu: dd-mm-yyy HH:MM:SS]. Deze melding kan ook in beeld komen als u meer dan een week gesloten bent geweest. Controleer of de datum en tijd van de computer goed zijn ingesteld voordat u op [OK] klikt. Als u per ongeluk op een toekomstige datum bent begonnen met verkopen dan heeft u 3 opties:
De foutmelding [Fout bij het Lezen van Datum/Tijd ! Ongeldige verkoop in database.] kan ook ontstaan als u het Infokas programma meer dan 14 dagen continue laat draaien, in dat geval kan de bibliotheek ongemerkt verlopen. Probeer in dat geval eerst de bibliotheek te vernieuwen, zie bibliotheek verlopen. Om fouten binnen Windows en het InfokasV3 programma te voorkomen is het overigens aan te raden om de computer 1x per dag te herstarten. Om een back-up van de MDB database te kunnen maken moet het InfokasV3 programma (dagelijks) worden afgesloten.
Een Groep of Merk wijzigen / wissen Een Groep of Merk wijzigen kan via Beheer - Systeem - Wijzig Groep / Merk. Voorbeeld groep:
Voorbeeld merk:
Dit kan handig zijn als u bent gestart met 'teveel' groepnamen of merken.
Als een groep of merk eenmaal is samengevoegd dan is het niet meer mogelijk om de omzet per 'oude' groep of merk te zien.
Een Groep of Merk wissen kan via Beheer - Systeem - Vernieuw Groep / Merk. Lege groepen en merken worden dan verwijdert.
Voorbeeld:
Oplossing: Wijzig merk Flop in ZZZ-Flop, het merk komt dan onderaan in de lijst, blijft zichtbaar en herkenbaar op de omzethistorie overzichten, maar staat niet meer 'in de weg'.
Voorraad per kleur en maat Om per maat/kleur/motief de voorraad te weten moet dat ook per maat/kleur/motief worden ingeven. Door het artikelnummer in de type regel te zetten kan er op artikenummer gezocht worden en is in één keer zichtbaar wat er op voorraad is.
Een overzicht van de artikelen die verkocht zijn kan gemaakt worden via Beheer - Omzet - Per artikel
Is Windows 7 nog wel veilig Microsoft is in 2020 gestopt met de ondersteuning voor Windows 7 maar dat houdt niet in dat Windows 7 stopt met werken, wij hebben nog genoeg klanten die met Windows PosReady (op Windows XP basis) werken. Als de kassa-computer ook gebruikt wordt voor e-mail en surfen op internet dan is beveiliging belangrijk. Als de computer nog snel en betrouwbaar genoeg is en alleen voor het kassa-programma wordt gebruikt dan is er geen dringende reden om over te stappen naar Windows 10. Als u uw Windows 7 computer toch blijft gebruiken om te surfen installeer dan in ieder geval een browser waar nog wel beveiligings updates voor gemaakt worden.
Kan ik Windows 10 installeren op mijn Windows 7 computer 1. 2. 3. 4. Advies: Schaf een nieuwe (refurbished) computer aan en gebruik een notebook als er veel wordt ge-internet want ook een (kassa)computer met Windows 10 kan besmet raken.
|