InfokasV3

VGV FAQ

 

  • eerstehulp
  • faq
  • afromen
  • goedkoop
  • hulpopafstand
  • pcanywhere

     

  •  

    hoofdmenuzoeken
    Infobits Home pagina
    Infokas Downloaden
    E-mail :

    helpdesk(A)infokas.nl

    infokasv3 kassasoftware hulp op afstand met teamviewer.exe  
    via een internet verbinding on-line support starten
     

    On-Line support

    Via een internet verbinding kunnen wij meekijken op uw scherm en de besturing van uw computerkassa overnemen. U kunt gewoon meekijken met wat wij doen, zo kan een probleem snel opgelost worden of kunnen wij voordoen hoe bepaalde handelingen verricht kunnen worden.

    In combinatie met de telefoon of een voice kit (TeamViewer is te gebruiken met een headset) kunnen wij zelfs een complete on-line cursus geven.

    On-line support is alleen beschikbaar op afspraak, werkwijze:

     

    TeamViewer

    1. Gebruik de helpdesk knop om een afspraak te maken.

    2. Start op het afgeproken tijdstip de teamviewer client via [infokasv3 - menu - teamviewer] of via [teamviewer host]

    3. Wacht tot uw ID en wachtwoord in het teamviewer scherm staan. (*)

    4. Geef uw ID en wachtwoord door.

    5. Wij kunnen nu meekijken op uw scherm en ook de besturing van de computer overnemen.

    6. Er wordt geen software geinstalleerd, na het verbreken van de verbinding hoeft u niets te wijzigen/verwijderen.

    (*) Als er geen ID en wachtwoord in beeld komen dan heeft u geen internet verbinding of is de teamviewer server tijdelijk niet bereikbaar. Controleer uw internet verbinding door een internet (nieuws) pagina te openen. Mogelijk is het ontbreken van de internet verbinding ook de oorzaak van uw probleem. Voorbeeld: de infokas filiaalupdate functie werkt niet als er geen verbinding is.

     

    Verbinding met extern Bureaublad

    Als op uw computer 'Verbindingen van buitenaf' is geconfigureerd en in uw router de juiste poorten zijn opengezet dan kunnen wij via 'Extern bureaublad' verbinding maken. Met extern bureaublad kunt u NIET meekijken met wat wij doen, er kan geen gelijktijdige Voice sessie gestart worden.

    1. Gebruik de helpdesk knop om een afspraak te maken, geef het ip nummer van de kassacomputer en de inloggegevens door.

    2. Op het afgesproken tijdstip loggen wij in op uw computer.

    3. Wij nemen nu besturing van de computer over.

    4. Er is software geinstalleerd, na het verbreken van de verbinding kan er opnieuw verbinding worden gemaakt. U kunt dit gebruiken door bv. vanuit kantoor of thuis op uw kassa in te loggen. Wijzig zonodig instellingen en/of het systeemwachtwoord.

     

    pcAnyWhere

    Voor kassasystemen met Windows 2000 ondersteunen wij symantec pcAnyWhere, zie de uitleg op [pcanywhere]

     

    LogMeIn.com

    1. Maak een LogMeIn Free account via de website [www.logmein.com]

    2. Log in op het account en voeg uw computerkassa toe.

    3. Gebruik de helpdesk knop om een afspraak te maken.

    4. Geef uw logmein inlog gegevens en de inlognaam en wachtwoord van uw computer door.

    5. Op het afgesproken tijdstip loggen wij in op uw computer.

    6. Wij kunnen nu meekijken op uw scherm en ook de besturing van de computer overnemen.

    7. Er is software geinstalleerd, na het verbreken van de verbinding kan er opnieuw verbinding worden gemaakt. U kunt dit gebruiken door bv. vanuit kantoor of thuis op uw kassa in te loggen. Verwijder zonodig de logmein software of zet start-up op handmatig.

     

    Automatisch opstarten uitschakelen
    (Na de installatie van LogMeIn wordt de software automatisch gestart bij het starten van de computer)

    To prevent LogMeIn from starting up at startup, please do the following:

    1. Click Start

    2. Right-click My Computer

    3. Select Manage

    4. In the window that appears expand Services and Applications

    5. Select Services

    6. On the right hand side find LogMeIn

    7. Right click and select Properties

    8. From "Startup Type" select Manual and click OK

    9. Do the same for the "LogMeIn Maintenance Service"

    10. After rebooting, LogMeIn won't start (the taskbar icon WILL appear, however) LogMeIn will show as "Disabled" Just right-click and select Enable LogMeIn